2,2018

10.maj 2018

Kristi Himmelfartsdag

Foråret og Alsønderup Fester er på vej.

Foråret kom lige fra den ene dag til den anden. Der gik knapt en uge fra det sidste snevejr til den første forårsdag, som sneg sig helt op i retning af 20°C på særligt "udsatte steder".

Alsønderup Fester på Kristi Himmelfarts Dag, der i år falder 10.maj, har været meget længere under vejs, og har i år 49 år på bagen.

De første forberedelser til dette års Alsønderup Fester startede allerede før jul, hvor de overordnede planer blev lagt. Siden slutningen af februar har vi to gange om ugen afhentet lopper hos private, ligesom vi har haft åben for indleveringen. Der er kommet så meget ind, at vi har kunnet tillade os at være kræsne og sende på Omlasteren, nærmere bestemt på kanten til småt brændbart, så der kun er gode og brugbare ting tilbage. Man kan gøre et virkeligt kup i år.

Auktionen er en mulighed for, at alle kan gøre et godt køb, selvom man ikke er den hurtigste om morgenen. Den finder sted kl. 13.15 inde i hallen, og de ting, der kommer under hammeren, vil være udstillet på auktionstribunen hele dagen, så husk at være der, når auktionen starter. Især, hvis du ser noget du godt kan lide.

Loppemarkedet åbner kl. 9, og der er adgang til pladsen fra kl. 8, hvor man vil kunne købe kaffe og morgenbrød.

Alsønderup vil være flagsmykket, og FDF vil have rejst den flotte indgang, der traditionen tro betjenes af Hillerøds nuværende borgmester Kirsten Jensen og tidligere borgmestre samt et antal frivillige.

Der er bestilt rigeligt med råvarer til fremstilling af mad og drikkevarer både til dem, der er frokostsultne, og dem, der mere er sultne for sjov.

Når vi nærmer os frokosttid, vil hele mad og drikkeudbuddet være klart: Vand, sodavand, øl, en lille en, pølser, steg med tilbehør, flæskestegssandwich, kebab, is, popcorn mv. Og ligesom tidligere år står FDF klar med tilbuddet om selvlavet snobrød og en hyggesnak ved lejrbålet.

Vore flittige piccoloer har, ud over opgaven med at hjælpe med at køre de indkøbte ting fra loppemarkedet ud til indgangen for vore kunder, også påtaget sig opgaven at holde festpladsen ren i løbet af dagen, så alle kan nyde festen på pladsen, uanset hvilke aktiviteter, de ønsker at afprøve og deltage i.

Til børnene er der tilbud om ponyridning, ligesom hoppeborgen vil være på plads, for dem, der tør.

Der vil tillige være et mindre Las Vegas, hvor børn og unge kan vinde præmier ved at imponere i de mange aktivitetsboder. De voksnes Las Vegas er udlodningen af den traditionelle palle øl, hvor man ved at købe en nøgle og se om den passer til hængelåsen, der åbner kæden omkring pallen, kan se om man har vundet. Vinderen findes kl. 15.00.

Hele dagen vil der være levende musik på pladsen. Musikken starter kl. 10.30 med kirkens Rytmiske kor. Herefter følger Casper Reiff, Irish Camp Fire, Per Moldur, og til sidst Michael Ruge.

Ifølge vejrudsigten, vil temperaturen 10.maj være omkring 15°C og mest solskin, det vil sige ikke varmt nok til at tage til stranden, men et perfekt vejr til at tage til Alsønderup Fester og både gøre et kup indendørs på loppemarkedet og sidde udenfor og nyde solen, den gode mad og drikke, samt musikken, med en let bluse på.

Alt i alt tegner Alsønderup Fester i år til at blive en rigtig dejlig dag for alle aldersklasser, for familier og for kræmmersjæle.

Vi glæder os til at se dig!

10. maj 2018

Nedrivnings blues og pop

Til Pressen:

Henvendelse kan foregå til: Michael Ruge, michaelruge@mail.tele.dk, 2254 8992

På hjemmesiden www.alsonderupfester.dk er der et presseafsnit. Man kan frit benytte alle billeder på hjemmesiden til illustration.

Alsønderup Fester har ligeledes en facebook profil, hvor vi i vekselvirkning med hjemmesiden fortæller om udviklingen i forberedelserne.

30. maj 2019

Kulsviergården, Pibe Møllevej 7, Alsønderup, 3400 Hillerød